31 oktober 2020

Ingen nedsläckning


Hejsan och God förmiddag!

Det blev ingen nedsläckning i natt på TV4 det är skönt att de försöker komma överens. Vi för se ifall det blir nedsläckning natten till måndag om de inte kam lösa problemet.
Det gråa trista vädret fortsätter. I går var det dimma, den är idag lite bättre. Det skall komma regn istället. Inget inbokat för dagen. det är skönt bara det👌
Det som känns tråkigt är att cov-19 sprider sig i bland idrotten. Barnbarnet 🏒match är inställd p g a smitta. Barnbarnet har fortfarande antikroppar efter sin cov-19 i våras. Testats flera gånger och samma resultat. Det är lika med några av våra andra i familjen som haft för cov-19. Varje omtestning visar att de har antikroppar. Igår satt jag och läste om cov-19, det finns två olika symtom vid insjuknandet. Det är många som haft cov-10 men inte fått antikroppar. De jag känner har alla med smak och lukt bortfall bildat antikroppar, och har de kvar sedan våras. Det verkar svårt att få information om hur länga antikropparna finns kvar i kroppen eller varför inte alla som smittas får antikroppar. Hörde i går på TV att de som har antikroppar skall vara glada, bättre än vaccin.

6 kommentarer:

  1. Hoppas de inte släcker ner kanalen. Ganska många dito som försvinner i och med det. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är viktigt att TV programmen finns i dessa tider då många har TV-n som enda sällskap.
      Ha det så fint!
      Kramen

      Radera
  2. Hoppas det löser sig med 4.an, dåligt om de stänger. Nu behövs Tv:n för många , varför ska de krångla!
    Men sån tur dina anhöriga har som har antikroppar kvar, första gången som jag hörde talas om att det fanns två sorter!
    Hade jag ingen aning om. Hoppas det inte regnar idag.
    Vackert ute ,-)
    En fin Alla helgons dag önskar jag dig!
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Står mycket i media idag just om smaken lukt bortfall. Här ni fått hem självtedten? Läste idag att de skulle göra ett uppehåll på ca 4 dagar med självtedten. 16000 sår i kö för att få hem testet. Verkar vara en kraftig smittspridning eller så vill många testa dig. Här regnar det från och till. Snart börjar det väl blåsa också. Håller tummarna att de inte stänger ner 4:än.
      Ha en fin fortsättning på helgen!
      Kram❤

      Radera
    2. Idag måndag får vi testet ,-) Vi fick innan de pausar ,-)

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...