22 oktober 2020

Nu äntligen är vi lika....

alla andra i samhället👌 Det känns skönt att få bestämma själv om man kan träffas. Det har varit en jobbig och lång isolering. Många som inte har varit isolerad kanske inte tänkt på hur det varit för alla 70-plussare som helt blivit utestängda från det mesta som hänt runt omkring dem. Nu skall vi följa samma restriktioner som alla andra i samhället, det känns skönt.
Igår fick vi besök, det var ett barnbarn som hade vägarna förbi vår bostad. Mysigt när det ringer på mobilen och en röst säger; vad är koden för att komma in? Jag är här utanför, kommer snart upp.
Såg en hockeymatch 🏒på distans igår kväll, barnbarnet spelade match i Visby, roligt att följa.

Vilket tråkigt väder det har varit idag. Vaknade till regn och ett gråväder men skaplig värme, just nu är
+ 11 grader och fortfarande gråväder.



2 kommentarer:

  1. Härligt! Så kul att ni nu kan träffas, det måste ha varit jobbigt och så lång tid! Glad för er skull!
    Härliga känsla när barnbarnet kan kom och besöka, hoppas det fortsätter så,-)
    Ha det jättefint! STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Det gäller för alla 70+. Det har varit en lång väntan innan de tog tag i pensionärerna isolering. Vi har haft tur att våra barnbarn har följt rekommendationerna och fortsätter att göra det. Det var en fröjd att se på TV hur alla blev glada för detta besked.
    Ha det så fint!
    Kram❤

    SvaraRadera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...