28 oktober 2020

Sådan får bara inte hända!

Bilder från nya Guldbron i Stockholm.

Igår fick Skotern, jag och Mr R en tur på stan. Vi bestämde att ta en tur över nya bron mellan Slussen och Gamla Stan. Det var mycket folk, många som var lika nyfikna som jag och Mr R.

 

Så mycket guld såg jag inte😉 Men broväggarna är målade i guldfärg. Det är en bred bro med många körfält och bra för gående och cyklister.
Sedan hände det som inte får hända när man är ute och samlar minnen. Mobilen ville inte vara med 😢 den hade stängt av sig själv. Den gick inte att starta upp igen, var helt död. Jag visste att den hade laddning kvar, hittade ingen förklaring till det som hänt.
Tyvärr blev det inga fler bilder denna promenad. Vi fortsatte fram till Kungsträdgården för att handla på Hamngatan,. Jag hade beställt tvättbara munskydd i en affär mitt emot NK. 2 paket gråa med 3 skydd i varje paket. Jag och Mr R använder munskydd när vi lämnar bostaden, för ut vill man ju ibland måste bl a handla ibland. Mathandla på nätet är bra, men efter månader i karantän vill jag försöka handla själv och få äta det jag är sugen på. Maten i frysen är inte alltid det som kroppen suger efter😉 
Något konstigt hände när vi närmade oss Söderhallarna vid Medborgarplatsen på hemvägen. Det började plinga och mobilen vaknade till liv igen 🤔och visade att det fanns laddning kvar. Hur knäppt kan det bli??????

Läste idag att Amazon.se har öppnat sin nätbutik i Sverige. Inget jag läst om tidigare, bara att de ev. skulle öppna en näthandel. https://www.amazon.se

2 kommentarer:

  1. Så synd att mobilen vägrade, guldbron, ja den kan nog bli fin!.-)
    Ja munskydd för att skydda andra blir det nog, tror vi är smittade!
    Mammas svar på testet kom så fort att jag höll för öronen!
    Troligtvis för att det var smittspårning då går det fortare.
    Är så okoncentrerad
    Ha det jättefint STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är hemskt att din mamma har blivit smittad av hemtjänsten. Det måste ha varit en tid sedan hon blev smittad av hemtjänsten.Hoppas att ni klarat er från smitta. Övriga inom familjen kommer väl också att testas. Jag förstår om du är okoncentrerad. Det skulle jag också varit. Håller tummarna för att allt går bra!
      Kram❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...