6 september 2018

Äppelskalaren Moster Hulda

Hejsan!
 Moster Huldas äppelskalare är toppen till att enbart skala äpplen eller både skala och skiva
 äpplena i ringar.
Flera Äppelkakor och Pajer senaste veckan har jag fixat. Det går fort med Moster Huldas skalare👌 Nu behöver man inte dra sig för äppelskalning längre😉
 
Idag är det gråväder men inget regn på gång. Om en stund skall jag ut på en promenad med
gubben. Har inte varit ute på några dagar då jag har fått Bältros igen. Nu är den på återgång, skönt.
Jag blir så sjukligt trött i hela kroppen innan Bältrosen brutit ut. Denna gång kom blåsorna på vänster handled. Kan vara akupunkturbehandlingen som aktiverar bältrosen då nålarna kan komma åt nervtrådarna och aktivera bältrosen. Har man fått Bältros en gång, så stannar det kvar i kroppens nervbanor. Tur i alla att det inte kan smitta till andra personer👌
 
 

2 kommentarer:

  1. Vilken smidig äppelskalare ☺då går det undan när man kan skiva också.
    Stackare med bältrosen...vilket elände. Tar du medicin när den blossar upp? Ha en fin lördag. Idag blir det marknad ☺kram ❤

    SvaraRadera
  2. Äppelskalaren är toppen och skapligt billig också, strax över
    100 kr. Har ätit medicin 3 gånger. Medicinen måste sättas in inom 72 timmar, inte alltid man hinner då den ser inte likadan ut varje gång. Hemskt är det så länge det pågår i ktoppen.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...