9 september 2018

Efter många turer är det fixat!

Det är inte bra att ta förgivet att allt löper lika år från år. Jag var helt inställd på att vi skulle rösta i samma vallokal som vi gjort sedan vi flyttat in till stan 1983.
Jag hade inte öppnat valsedeln förrän nu på morgonen för att se när de öppnade vallokalen. När jag öppnar kuvertet, ser jag att det står någon helt annan adress till vallokalen och betydligt längre bort☹
Det var bara att trampa på med kryckorna uppför backar och trappor för att inte belasta min benmuskel förmycket. Nu är det gjort i alla fall👌 Nästa val blir det förvalsröstning😉
 
Idag har jag fixat en för mig ny maträtt. Kyckling med äpplen i Calvadossås. Det var en hits👌 Kommer fler gånger på bordet, finns redan en beställning från gubben😉
Ikväll blir det att följa valvakan på TV. Läste att det kanske blir kaos, då förvalsrösterna för Stockholm, Botkyrka och Nacka inte kommit fram ännu.
 
Graphics Smilies Marmor

2 kommentarer:

  1. Så trist att vallokalen var ändrad o du fick kämpa dig dit.
    Nu är det gjort iaf. Få se hur det slutar. Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att ta bilen när man skall någonstans i stan. Ibland går gubben hem och hämtar bilen och kommer och hämtar mig. Har inte fått någon ordning på benmuskeln ännu, så det blir lite jobbigt ibland. Om miljöpartiet skall få fortsätta, så är det snart bara cyklar i stan👎👎☹
      Ha det så fint!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...