3 september 2018

Shoppingdag, sauteuse design Mathias Dahlgren och stor USB-laddare

På Götgatan, i närheten av biografen Viktoria har de öppna en Japansk affär som säljer olika Japanska knivar och diverse köksredskap i bl a rostfritt.
 En Sauteuse i rostfritt köpte jag idag. Toppen till såser, mindre grytor. Har en rostfri stekpanna  som jag tycker är toppen, blir fort varm på lägre temperatur. Skall inte ha mer än 2/3 av full effekt på spisplattan , samt tål maskindisk..
 
Var på Kjell & Co och köpte en USB-laddare med många portar. Jag vill ha allt samlat på ett ställe när det är dags för laddning. Det är jobbigt att ha mobiler, paddor på olika ställen som idag. Varje vägguttag tar bara 2 laddare nu får jag en ingång över för " besökare " som vill ladda😍

 
Helgen har varit lugn. I lördags var jag och gubben och fika hos grannen på fd "landet". Jag trodde att anden Olga skulle vara på tomten men såg inga änder. Frågade grannen om de matade änderna idag. Nej, det kommer inga änder hit längre efter ni sålt och flyttat ut. Kändes lite tungt, hoppas de hittat någon annan " matmamma" runt sjön👌
 
Ha en fin dag!Marmor


2 kommentarer:

  1. Bra att man kan ladda fler samtidigt.
    Jag hoppas också att Olga med familj har hittat en annan matmamma. Förstår att det kändes lite för det gör t.o.m hos mig. Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade fäst mig så vid de änder som kom tillbaka varje vår, så det kändes inte OK att de inte kommit tillbaka.
      Laddningen går lite fortare idag, allt på en gång👌
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...