13 november 2019

Boktips Ljusets Dotter av Elisabeth Nemert

Som jag skrivit om i tidigare blogginlägg, lyssnar jag numera på ljudböcker. Just nu lyssnar jag på Ljusets Dotter av Elisabeth Nemert, som jag snart lyssnat klart.
Den handlar om sent 1700-tal om bl a Edsbergs slott i Sollentuna, Haga slott och Gustav 111:s hov. Boken handlar om en familj där fadern är förman på Edsbergs slott. Jag tycker det är intressant att läsa om hur det var förr och att boken fångar mig och det gjorde denna bok.
Det går att välja själv om man vill lyssna eller läsa i ljudböcker. Jag tycker det är skönt att släcka lampan på kvällen och bara lyssna när jag lagt in tiden när paddan skall stängas ner. Nästa kväll  är det bara att start boken igen och fortsätta lyssna👌
 

4 kommentarer:

  1. Så kul att du hittat nåt bra att lyssna på. Det låter intressant.
    Ha det bra. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. En toppen bra bok! Ibland har man tur med bokvalet😉
      Dottern skulle plocka ner boken och börja lyssna ikväll.
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera
  2. Älskar hennes böcker! Ha det så fint. /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sett att hon skrivit många böcker. Bara att ladda ner vart efter.
      Ha en fin dag!
      Kramar

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...