11 november 2019

Då är det måndag igen


 
Det kom snö även idag. Tur att den inte ligger kvar. Jag var ute en stund vid lunchtid, solen var framme, men kyligt. Trots kylan, var det skönt att komma ut. Vi letar efter ett speciellt förvaringsskåp. Gubben hade hört att det kunde finns förvaringsskåp i en affär nära oss. Medan han kolade runt i affären, åkte jag runt på tu man hand.
Känner fortfarande att jag är kall om fötterna, nog dags att investera i något varmare. Tänker ofta på " Slamkrypare " som var så poppis på 50-60 -talet. De var varma och lätta att ta på. Om jag minns rätt var de gjorda i någon slags filt med gummisula. Kanske kommer modellerna tillbaka.
Ha en fin eftermiddag!

4 kommentarer:

  1. Ja det blir kallt om fötterna också när man sitter o kör. Slamkrypare var jag tvungen att googla på �� såg att det fanns i filt. Kanske vore nåt...
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du hittat på nätet då skall jag genast ge mig ut och kolla. De var så varma och sköna och lätta att sätta på.
      Hittar jag inga på min sökning, så återkommer jag och får adressen av dig.
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera
  2. Kollade upp det där igen o dom jag såg var bara en bild på slamkrypare...jag trodde de var till salu.
    Men jag ska kolla mer...när jag sökte så kommer det fram skor som inte är slamkrypare??
    Vi får forska vidare på det :)
    Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det finns slamkrypare att köpa idag. Jag har hittat ett par andra som jag beställt idag. De var billiga och lätta att sätta på. Kostade 349:- jag blev medlem och då fick jag en kod som gav 25% så priset blev 87:- billigare. Är du intresserad kan du hitta dem på www.sparkop.se Leta i katalogen efter artikelnr.45641 City-Boots. tel 033 141400 om du vill ringa.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...