9 november 2019

Regniga dagar


Hejsan, roligt att just du hälsar på!
Lite tråkigt väder just nu. Det har regnat både fredag och idag lördag  Dottern ringde och frågade om vi kunde vara hundvakt några timmar. Vi passade på att handla innan de skulle komma. Tur att jag sparat min regncape från 80 tal, som fortfarande ser ut som ny. Passar bra när det regnar och jag åker på " Skotten ". Det var tydligen bra kvalité på den tiden😉
Ååå, en sådan vill jag ha, sa grannen när vi träffades vid hissen. Capen fungerade jättebra, blev inte blöt och den skyddade till och med min ben👌
När vi kom tillbaka från affären var redan dottern och hunden Morris på plats. Det blev några mysiga timmar tillsammans innan matte och husse kom och hämtade honom.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du har kvar capen, jag säger som din granne...vill också ha;)
    Jag har köpt en sån från Beijers o den gick sönder nästan direkt:( dåligt material. Inte alls som din från 80 talet.
    Vad kul att ni fick ha Morris några timmar.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Capen är jag så glad för. Det är modernt med Cape nu, så det kanske kommer en som regnplagg också. Jag tror att man måste leta i typ sportaffär eller de som säljer båtartiklar. Snart kommer säkert Morris tillbaka, även Doris kommer, men inte samma dagar. Alla hussar och Mattar skull ut och resa.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...