13 april 2020

Annandags Påsk

 
Idag är det sista dagen i Påskhelgen. Imorgon börjar vardagen igen med allt vad det innebär.  Jag tycker det har varit en fin Påskhelg trots karantänen. Vädret har varit skapligt så jag har varit ute en del. Idag blir det en innedag. Det är kallt och blåsigt, regn ibland och även lite snöflingor kan komma. Onsdag, Torsdag som kommer bli varmare, det ser jag framemot.
Hoppas att ni som läser bloggen även haft en fin Påsk och inte blivit smittade av Covid-19.
 Igår kväll såg jag ett gäng med ungdomar på andra sidan gatan som stod nära varandra och rökte. De gick in och ut genom porten ofta för att röka. Det var många som skulle passera dem på trottoaren.De flyttade inte på sig utan de som skulle passera fick gå ut på gatan. Till slut kom en man och gick över på övergångsstället, de flyttade inte på sig utan klungan stod kvar. Mannen stannade upp och troligen sa åt dem att de att flytta på sig och hålla bättre avstånd mellan varandra. De tittade upp, men något större avstånd kunde jag inte se att det blev.
 
Marmor

2 kommentarer:

  1. Söta ugglor! ,-)
    Kallt och blåsigt idag.
    Lite hagel.
    Jag tror många i vårt land inte tar det här på allvar, tror det beror på att i början sa dom att unga inte kunde bli smittade! Vilket nu har visat sig fel, även friska unga har legat på intensiven.
    Många bryr sig inte, tyvärr.
    Vi har varit hemma själv i Påsk. Är fortfarande sjuka.
    Ha det jättefint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är farligt att gå ut med meddelande att vissa inte kan bli smittade. Nu har de visserligen flera gånger ändrat på den informationen. Men kanske kommer den försent. Så tråkigt att ni fortfarande är sjuka, hoppas det vänder snart. Krya på er! Om några dagar kommer värmen tillbaka👏
      Ha det så fint!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...