10 april 2020

Längsta dagen på året!

 
Långfredag idag, den längsta dagen på året har jag alltid hört. Idag tror jag inte någon upplever det så. Allt är nästa öppet, förr var allting stängt denna dag. En bio var öppen som sände filmen Barabas.  Filmen tappade man fort intresse för, så det blev att ta fram stickningen istället👌
Vi har ett härligt väder, sol och + 5 grader. Det bli en promenad framåt dagen när temperaturen kommit upp till + 10.
Dottern och mågen plus 🐶 Morris är ute på sjön. De tankade upp båten igår för sommarens resor och sov över i båten tills idag. Nu tuffar de säkert hem för att fira Påsken med barnen . Morris bror, som bor hos dotterns bekanta var också och tankade, de sov också över i sin båt. Det är en höjdare när hundarna får träffas, bägge gillar som tur är att åka båt. 
Denna Påsk är det många som firar i ensamhet. Önskar er alla en TREVLIG PÅSK 🐣🐓 och hoppas att nästa års Påskhelg blir som vanligt igen.
Marmor

6 kommentarer:

  1. Jag kommer inte ihåg när det var stängt....och en tråkig dag där man inte fick ha kul ,-)
    Jag var påskkärring och sen ute och lekte.
    Så härligt att ha båt och ut på sjön, tur har han Morris ,-)) och hans ena kullsyskon.
    Många som firar Påsk själv, min mamma får göra det. Med några besök av hemtjänsten.
    Ha en Glad Påsk , fint väder är det ,-))
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bara långfredagen som var tråkig😉annars var det fart på Påsken. Vi har haft båt ett tag, men jag är ingen båtmänniska. Bra att det finns hemhjälp som kommer på dagarna. Hoppas det är samma som kommer varje gång och dag. Fint väder men fortfarande kallt i luften. Hoppas du mår bättre idag!
      Önskar er en Trevlig och härlig Påsk🐣🐥🐓
      Kram❤

      Radera
  2. Svar
    1. Glad Påsk till er alla🐓🐣
      Kram Kerstin

      Radera
  3. Hej där, hoppas helgen flyter på bra för er. Skriver här igen för att uppmärksamma dig på min blogg på www.jacys.simplesite.com idag. Information som är viktig för er i Stockholmstrakten tycker jag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit inne och läst i bloggen. Skall nu läsa om Strålskyddsstiftelsen rapport.
      Ha en fin Påskdag!
      Kram

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...