24 april 2020

Hur är det med statistiken som delges oss?

Hejsan i vårvärmen!
Vid morgonfikat satt jag och lyssnade på senaste nytt om covid-19. Statistiken som lämna stämmer inte utan måste göras om. Det är lite hit och dit med informationen, och det känns inte alls bra.
Många blir nog både misstänksamma och trötta på samma information dag ut och dag in. Det som känns bra är att vi inte har utegångsförbud.
Nu gäller det att alla restriktionen följ under kommande helger. Resa mindre, hålla avståndet på krogen och stanna hemma. Jag förstår att många tycker det är jobbigt, det gör jag med. Då får man hitta på något som tillför ny energi, som en promenad och titta på dessa vackra vårblommor på Mariatorget.
Idag gäller fönstertvätt i alla rum, igår var det dammsugning, golvtvätt och damning i alla rum, Skönt med en riktig vårstädning. 
 

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild! ,-) Hon i den lilla rutan...så snabb skulle man vara.
    Härligt med vårstädning och tvättade fönster, men det får vänta några veckor till här ,-)
    Jaha missade att statistiken inte stämmer, nej många fall som inte anmälts, men värre med de andra om de är fel. JA tur att vi får röra oss ute, men att träffas barnbarn och så, det skulle få vänta tills efter sommaren, det jag hörde!
    Ha det jättefint STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att göra en ordentlig städning med fönstertvätt. Det är bara att vänta tills sommaren om man vill krama sina barnbarn. Men utomhus kan man träffas om rätt avstånd kan hållas. Det känns lite konstigt när man inte kan kramas vid träffen. Kände det när jag besökte dottern. Vi har aldrig haft något avstånd tidigare så det blev konstigt, men ändå väldigt roligt att träffas.
      Ha det så fint!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...