29 april 2020

Tillbaka igen!

 
Nu är jag tillbaka igen. Det är 2 dagar sedan jag skrivit i bloggen, hör inte till vanligheten. Jag tycker jag har fullt upp med nya arbetsuppgifter sedan covid-19 kom
Måndag matbeställning och tvätthämtning. Vi lämnar bort våra lakan på tvätt och mangling.
Vilken tid det tar att beställa varor på nätet. Kanske beror det kanske på att jag inte kommit in i hur deras sidor är upplagda ordentligt. Jag tycker att jag jobbar baklänges på deras sidor. Kryssa i sina varor först, sedan till kassan och till sist leveransdag. När jag är på leveransdag, finns det kanske inga dagar, tider lediga☹ Jag vill börja tvärsom, boka dag och tid och sedan göra min beställning. Nu har jag framfört min synpunkt och det verkar som de kommer att ta till sig det.
Tisdag
Ny matbeställning.  Det blev lite bråttom vid gårdagens beställning. Glömde vissa saker som saknas i förrådet.  Det gick betydligt snabbare och leveranstider fanns lediga👏
Onsdag
Matleverans från beställningen i måndags kom 08.15 idag. Var många kassar att plocka in i skåp, kyl och frys. Sedan fixa frukost innan gubben skulle ner i tvättstugan, dags att tvätta veckans tvätt.
Redan på söndag levereras tisdagens beställning av mat👌 Skönt att veta att det finns mat, hushållsartiklar hemma ett tag framöver.
Idag känns det kyligt, bara +4 och blåser nordan.

2 kommentarer:

  1. JA dag först! och sen beställa, annars blir det stress att hitta det man ska ha och sen få reda på att det inte finns tider.
    Du har mycket nu att stå i!
    Ha det jättefint STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I morgon kommer det en ny leverans på det jag glömde bort. Nu har jag så vi klarar oss ett tag. Det blir rätt mycket djupfryst när man inte får handla själv. Nu blir det några lugna dagar. Det är ju helg på gång.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...