11 april 2018

Idag blir det tuben

 
God morgon!
Idag blir det att ta tuben ( T-banan ) och hämta tillbaka bilen som varit på service.
Skönt att få den tillbaka👌 Blir lite tomt att vara utan fast vi inte kör så mycket här i stan.
Det fina vädret fortsätter, bara värmen som släpar lite efter.
 
Nu är det dags att tvätta alla fönster. Jag brukar vänta tills de har sopat och spolat gatorna, det är gjort nu👏
Gardinlängder skall jag lämna bort för tvätt och strykning. Det är många längder per fönster som skall strykas. Ibland får man unna sig lite  😉
 


4 kommentarer:

  1. Bra att du unnar dig tvätt och strykning av alla gardiner det låter trist!
    Allt med just fönster är trist tycker jag, våra behöver tvättas snart, lite konstigt att jag har sån motvilja mot just fönster för det är ju underbart när allt är klart ,-)))
    Visst är det skönt med en bil även om ni inte använder den så mycket så är det just friheten att man kan!
    Lite kallt igen.
    Ha det jättefint
    Varm Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland känns det skönt att få slippa vissa saker. Denna gången blir det gardinerna😉 Själva fönstertvätten går fort, det som är jobbigt är alla snickerier runt om och fönsterblecken. Nu står bilen på sin plats och väntar på nästa resa till helgen.
      Det skall bli sol några dagar till, skönt! Lite kyligare var det idag.
      Ha en fin kväll!
      Kramisar❤❤❤

      Radera
  2. Då har ni ingen snö då när gatorna är rena ☺här har vi så kallt på nätterna ännu så det känns som det inte händer så mycket. Det är en lång vinter.
    Härligt att lämna över gardin tvätt o strykning. Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har också någon minus på nätterna, men ingen snö kvar i stan. Så skönt med rena gator o trottoarer.
      Skall bi skönt att lämna bort gardinerna denna vårtvätt👌
      Hoppas att det sker en vändning på vädret hos er snart, sol och värme behövs nu!
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...