11 juli 2018

Härligt plaskande

 
Igår var jag hos dottern och badade i poolen, skönt och svalkande👌
Värmen fortsätter😓. Nätterna blir varmare och varmare och sömnen mindre och mindre.
I går morse hade jag en kompis på balkongen. Jag hade öppnat upp inglasningen kvällen innan för att få lite mer svalka. Kompisen (fågel) hade hittat in men hittade inte ut.
 Jag har ett träd på balkongen som den sökte sig till, kände sig nog lite trygg där. Jag passade på att öppna upp hela inglasningen  puttade lite på trädet, och vips var fågeln ute i det fria👏
 
Nu gäller det att öppna upp på ett annat sätt så fåglarna inte kan ta sig in på balkongen.
 
Skall det bli så här varmt framöver, blir det att överväga AC.
Läste i vår lokaltidningen att förslag finns att bussar och tunnelbana får AC. Det tycker jag är bra. Du kan inte öppna fönstren i Tunnelbanevagnarna till hälften som man kunde förr. Ej heller fönstren på bussarna som vi tidigare kunde göra likadant med.
 
Idag skall det blir det en stund i tvättstugan.
Vi hörs igen!

4 kommentarer:

  1. Jo nu är det väldigt varmt. Nätterna har varit jobbiga när man inte kan sova. Skönt du fick svalka i poolen.
    Skönt att fågeln kom ut. In kan dom minsann ta sig...men sen ut är svårare. Samma här när dom flyger in i ladugården. Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behövs regn nu, hoppas det kommer snart. De lovar varje dag, men inget kommer. Otäckt när fåglarna kommer fel. Det är inte lätt att få ut dem igen. På balkongen gick det bra men kommer de in i bostaden blir det svårt.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  2. Oj, vad jag blir avundsjuk - bad i poolen, inte helt fel. Kul med lite besök på balkongen. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så skönt! Såg att det var många vid Flaten och badade när vi åkte förbi där igår.
      Tur att jag fick ut gästen från balkongen👌
      Ha det så fint!
      Kramen

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...