9 juli 2018

Trögare än tåget !

God morgon!
Idag känns allt trögare än tåget ( ett gammalt uttryck ). Trött, orkar knappt  hålla ögonen öppna. Det måste vara denna värmen som ställer till det. Dålig nattsömn, trots öppna fönster. Torr luft inomhus, lika som vintertid☹
 Idag har jag satt på luftfuktaren som jag köpte i våras på Kjell & Co . Heter Rubicson  kostar 399:- behållaren rymmer 1.8 l vatten och räcker 7 timmar på full effekt.
 
Apparaten är lätt att flytta runt mellan rummen.  Klarar att fuktar ca 20 kvm.
 Den är tystgående och ställbart munstycke för ångstrålens riktning. Det går även att droppa " lukta gott " i vattenbehållaren så det dofter friskt i rummet.
Har märkt sedan vi kom hem från semestern att hesheten börjar kommer tillbaka. Hoppas att det hjälper när det blir lite fuktigare inomhus.
 
Bild lånad från nätet.
 
Ha en fin dag!
 

2 kommentarer:

  1. Ja du behövs regn tycker mest synd om all bönder som har djur . Där dom måste nödslakta för att det inte finns mat sorgligt. Lagom är bäst inte alltid så kul med bar värme inget vatten. Bra att du har en luftfuktare. Börja nog bli jobbigt för många
    människor. Kramar

    SvaraRadera
  2. Det känns inte bra med denna torkan. Vore bra med några dagars regn för djuren och våra marker. Toppen med en luftfuktare. Lika torrt inne nu som vintertid trots öppna fönster.
    Ha en fin kväll👌
    Kramis

    SvaraRadera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...