21 juli 2018

Regnet kom !

 
God morgon!
Regnet kom nu på morgonen. Inget kraftigt regn, men blött i alla fall på marken.
Det är hemskt med dessa bränder som härjar runt om i landet. Jag tycker det är dåligt att Sverige inte skaffat bättre resurser, så vi kan sätta in eldsläckningen från luften.
Tur att det finns andra länder som har varit förutseende och gjort det och även ställer upp med planen här👌
Jag såg en stor brand när jag var i Grekland och seglade runt ibland öarna. Det var ingen liten brand och marken var kuperad. Flygplanen  hämtade vatten i havet tömde över elden. Nytt vatten och ny tömning. Det var många plan i luften och allt gick bra!
Nu hoppas jag verkligen att Sverige tar lärdom efter dessa bränder. Förra storbranden gav tydligen inte tillräcklig lärdom.
Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Håller med om att vi behöver regn och det måste komma snarast. Såg på TV att öar utanför Aten fått bränder. Att en brand kan bli så kraftig på en gång, verkar skrämmande.

    SvaraRadera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...