17 november 2018

Blev dakapo👎

IgĂ„r sĂ„ kom förkylningen tillbaka😯 Började med halsen igen, kĂ€ndes som ett stort halvtorrt sĂ„r. Gubben har ocksĂ„ fĂ„tt en slĂ€ng av förkylningen. Han började ocksĂ„ med halsen. Idag Ă€r det hosta ocksĂ„.
Vi passar đŸ¶Doris och hon verkar fĂ„tt Kennelhosta. Har torrhosta som kommer ca 5ggr/dag. Hon Ă€r vaccinerad med pĂ„fyllning för nĂ„gra mĂ„nader sedan, sĂ„ förhoppningsvis blir den lindring. Förmodligen kommer smittan frĂ„n dagis.
Vi hade en trevlig fredagskvĂ€ll trots förkylning och hosta. Det ringde pĂ„ dörren och utanför stĂ„r 2 barnbarn med en kasse. De hade köpt italiensk fĂ€rdiglagad mat och ville bjuda pĂ„ middag sĂ„ jag skulle slippa fixa mat👌 Den var varm, god och uppskattades verkligen. Vi hade en underbar och trevlig fredagskvĂ€ll tillsammans. Doris blev sĂ„ glad nĂ€r tjejerna kom. Nu hade hon delar av sin flock och farmor och farfar tillsammans pĂ„ en gĂ„ng👌
Idag har Doris och farfar varit morgonpromenad utefter Årstaviken. Doris har letat 🐰 och katten hon trĂ€ffade pĂ„ avstĂ„nd igĂ„r. Hon fĂ„r inte hĂ€lsa Ă„ nĂ„gra hundar, dĂ„ blir det att leta efter annat istĂ€llet🙂
Imorgon kommer husse och matte hem frĂ„n semestern, dĂ„ hĂ€mtas Doris.
 
 
Ett av vÄra barnbarn fyller Är idag
đŸŽ”đŸŽ”đŸŽ”đŸŽ”đŸŽ”
 
" Lollen " 🎈☕đŸŒč
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu Ă€r jag hĂ€r igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat pĂ„ mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bĂ€ttre. Det var nĂ„gra mĂ„nader sedan jag skrev i bloggen.  Det kĂ€nns som j...