12 november 2018

Kennelhostan är här.

Hejsan och god förmiddag!
Vill inte ha Kennelhosta
 
Influensatider är Kennelhostatider. Läste på senaste nytt idag att årets Kennelhostan har kommit till Stockholm. Kennelhosta är ett samlingsnamn på smittsam luftvägsinfektion med hosta hos hund. Det är många hundar som trots vaccination fått Kennelhosta.
Det är en jobbig hosta för hundar som drabbas av viruset, hostar tills de kräks. Man skall hålla sin hund hemma från hunddagis om man misstänker kennelhosta då smittan är luftburen. Man skall också vara observant på mat och vattenskål på grund av smittorisken.
Ha en fin dag!
 

2 kommentarer:

  1. Jag hörd var en epidemi nu, tur jag var varken dagis plats eller umgås med massa hundar. Inge man vill ha på sin hund .

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kennelhostan är hemsk. Min sista labbe fick det fast han var vaccinerad. Han fick en lindrigare variant, men jätte sjuk ändå. Det är ungefär som Kikhosta på barn.
      Kramis

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...