29 november 2018

Onsdag och Torsdag

Idag torsdag har vi haft den stora städdagen, dammsugning, golvtvätt och möbeltorkning. Det var väl snöflingorna som faller satte fart på mig😉 Det är konstigt väder i alla fall i Sthlm. Ena morgonen -11 nästa +3.
Igår onsdag var jag ute och shoppade. Köpte innetofflor från Canada, mocka med varmt foder och halkskydd, väldig mysiga. Fick en liten chock när jag såg priset. Köpa innetofflor är nästan lika dyrt som att köpa skor😯

Rituals har öppnat en butik i Skrapan. Var in och köpte handtvål som jag gillar. Den har doft av rosor och väldigt skön för händerna. Finns även i refill om man vill fylla egen flaska.
Tvålen säljs även på Kicks till samma pris, men de säljer inte refill.

4 kommentarer:

  1. Synd att det regnar!
    Tofflor är dyra, men så himla skönt att ha på sig när golven är lite kalla.
    Spännande dag imorgon när Morris får komma hem, kul han ser SÅ söt ut ,-)
    Ha det jättefint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skall bli så roligt att få träffa Morris på söndag👌 Nya tofflor behövde jag så det var bara att betala. Nu har de varnat för en extrem kall vinter, frysa vill jag inte😯
      Ha en fin dag!
      Kramisar❤❤❤

      Radera
  2. Ja nog är det konstigt väder. Här i Lappland har vi knappast någon snö och i skrivande stund har vi -1, men det är lovat plusgrader under dagen. Nog saknar man snön, dock inte snöskottningen, men snön lär nog komma, får vi hoppas. Underbart skönt med innetofflor:-)Kram från Lappland och vovvarna. Önskar er, även en trevlig 1:a Advent

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här regnar det sedan igår kväll och *3 grader. Samtidigt varnas för halka på vägarna😯 Snön får gärna komma till jul, det blir lite ljusare ute. Skotta snö det slipper jag. Bara hoppas att de som skall sköta snöröjningen gör sitt jobb.
      Imorgon kommer en ny familjemedlem. Dottern skall hämta hem sin valp, en Maltipoo.
      Önska er alla en fin och trevlig 1:a Advent

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...