13 augusti 2019

Glidlakan, vad är det?

Steg upp tidigt idag och det var tur!
Jag har tillbringar nästa hela förmiddagen i telefonen. Bokat tider och gjort vissa förfrågningar. Det är jobbigt idag att få kontakt med sjukvården. Först skall man ringa upp. lämna uppgifter och få svar att de ringer upp. Uppringningen blir efter hur de har tid, inte när jag behöver prata. Det gör att man blir fastlåst tills de hört av sig☹ Tycker nog att det fungerade bättre när man fick direktkontakt, och allt löste sig på en gång.
När min terapeut var på besök igår, började hen prata om glidlakan. Vad är det, stod som ett ? 
Då fick jag förklarat att de underlättar när man skall vända sig i sängen. Har man t ex ryggont blir man ofta kraftlös och har svårt att vända sig, då underlättar glidlakan vändningen. Dessa lakan har jag inte hört talas om tidigare, de skall jag få pröva👌 Läste idag i paddan att lakanen skall vara bra och underlätta för många som är gravida. Delar med mig informationen, kanske fler än jag som inte hört talas om dessa lakan, och kanske behöva denna hjälp.

2 kommentarer:

  1. Håller med om hur svårt det är att komma i kontakt med sjukvården. Ibland har det hänt att dom inte ens ringt upp o sen har man suttit fastlimmad vid telefon hela dagen :( då blir man irriterad.
    Du får berätta sen hur det kändes med glidlakan...om det underlättade? Intressant.
    Ha en fortsatt bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det löste sig till slut med telefonkontakten efter flera samtal👌 Jag skall tala om hur det känns med glidlakan när jag fått hem dem!
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...