15 augusti 2019

Bytt schema igen!

Idag är det tvättdag fast det inte är måndag eller onsdag utan torsdag. Det märks att det börjar bli höst. Det fylls fort på i almanackan under hösten, det har blivit så att vi gjorde allt under just denna period när vi hade landet.Nu är det kanske dags att försöka fördela det jämnare över året.
Igår var jag på sjukhuset och gjorde en ny kontraströntgen. Jag behöver prepareras med lite läkemedel innan kontrasten sprutas in p g a allergi och annan överkänslighet. Trots prepareringen mådde halsen inte så bra, kändes som halsen skulle svälla igen. Tur man kan prata med personalen när man Datortomografi röntgas. De avbröt röntgen på en gång och tog hand om mig.
Läkaren kollade upp att de hade fått tillräckligt med röntgenbilder, och det fanns det, skönt!
På hemvägen stannade jag och gubben vid Ringen och åt lunch på Teatern. Det finns många olika restauranger inom Teatern, Igår testade vi Turkisk pizza på Mama Delicious Roast. Det är en kock från Gyllene freden som startat den. Det är ingen vanlig pizza utan en kuvertfylld pizza som ligger i en pappersficka. Till det serveras nygjord pommes frites och en egen gjord majonnäs. Det var supergott, kan verkligen rekommenderas. Vill du testa, hittar du stället mitt emot Twilfit.

4 kommentarer:

  1. Men usch vad otäckt att du inte tål kontrasten, måste kännas obehagligt att känna så i halsen.
    Skönt att det gick avbryta o att dom var nöjda så du slapp fortsätta. Hoppas du får positiva besked sen.
    Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en otäck upplevelse👎 Förra gången gången hände det att blodkärlet sprack där nål inputen satt och kontrasten läckte ut i armen☹ Det var också väldigt otäckt. Armen kyldes ner och hård förband sattes på.
      Hoppas jag slipper fler röntgen.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
    2. Nä usch det där lät inte trevligt ☹

      Radera
    3. Jag har så tunna ådror ,får alltid en massa blåmärken efter sticken. Det kan bli många innan inputen sitter där. Är rätt van idag😉
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...