28 augusti 2019

Många turer i det fina vädret!

Några dagar sedan jag skrev i bloggen. Vi har haft Doris några dagar, då blir det rundturer med bad och fikapauser i Vitabergsparken. Lillhusse var och hämtade Doris i går eftermiddag med sin mopedbil. De är fantastiska dessa mopedbilar, ser ur som en liten bil med 2 säten och ett bagageutrymme👌
Idag har jag varit på sjukhuset och tagit blodprover inför mitt läkarbesök i nästa vecka.  När jag körde ut från garaget och passerat övergångsstället, ser jag flera personer på motsatta sidan som har sina mobiler framme samt en bil som parkerat. Klart jag funderade vad de kunde vara som var så intressant att mobilerna kommit fram. Då såg jag att det var en Rovfågel som satt och åt på en Duva. Den var inte störd av folksamlingen som stod så nära. Gubben gick dit och tittade, men kunde inte avgöra vilken sorts Rovfågel det var. Kanske någon som tagit kort kommer att skicka in sin bild. Då kanske det framkommer vilken fågel det var.
Det gick väldigt snabbt på sjukhuset👌 Vi kom ut fort i solen igen. Tog en tur förbi Teatern i ringen och åt frukost, smakade så gott! Visste inte ifall jag skulle vara fastande inför provet, tog det säkra före det osäkra och gick dit fastande😉
Ha en fin dag!

 27 grader😎


4 kommentarer:

  1. Vad härligt med en mopedbil..åker Doris med i den då?
    Det var ovanligt med en rovfågel nära en folksamling...men den var nog hungrig då när den åt på en duva.
    Tittade på din video från söder häromdagen...ser fint ut o så vackra hus. Otroligt mysig stad.
    Ha en fin dag: Kram<❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doris åker med i mopedbilen. Det är mest stadsgator de kör på. Hon sitter bak😉 Fågeln måste varit jättehungrig, jag såg hur den drog och slet i duvan. Men rädd var den inte. Jag tycker det är konstigt att den inte flög iväg med sitt bytet. Det är så fint på söders höjder👌 Väldigt rogivande uppe ibland de gamla husen och parkerna. Stockholm är så vackert denna årstiden.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
    2. Vad häftigt att Doris sitter där:)
      Kram ❤

      Radera
    3. Bra för husse att barnen kan hämta och lämna Doris, och att hon gillar åka moppebil 👌
      Ha en fin kväll!
      Kram♥️

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...