21 augusti 2019

Göra vad efter semestern?


 
Vaknade till en kylig men solig 🌞morgon. Det skall bli varmare framåt dag, hoppas att det blir så.
Några dagar med riktig sommarvärme har de lovat till helgen, kanske den sista😪
Märks att det är slut på semester för de flesta. Det märks att många har kopplat av och funderat 🤔vad skall jag göra när jag kommer hem. Kanske dags för någon renovering ? Jaaa, vi tar kanske skall ta badrummet🛁.
I vår förening är det några som tänkt i de banorna. Det borras och bilas ner kakel på flera ställen i huset.
En fastighetsägare har bestämt sig för att riva sitt hus, för att bygga ett nytt.Det innebär att gatan utanför görs om. Nytt övergångsställe och lite krångligare för bilarna att ta sig fram, då del av gata, trottoar stängs av ett bra tag. Väggubbarna jobbar kvällstid samtidigt som cyklister, bilar, bussar måste fram på gatan. De har satt ut vakter som skall sköta trafiken. Såg i går att en cyklist korsade det nymålade övergångsstället och fick massor av färg på däcken. Cyklisten var hänvisad till trottoaren, men tog gatan istället, då kan det bli lite fel😉
Själv drabbades jag av en cyklist som inte kan trafikreglerna. Jag stod och väntade på grön gubbe, för att korsa Götgatan. När det slog om till grönt började jag åka med " Skotten ". Tur att jag kollar till, för det kom en cyklist i fullfart och hade inte stannat för röd gubbe. Jag hojtade till och stannade till annars hade cyklisten kört rakt in i mig och Skotten😢
 

4 kommentarer:

  1. Tråkigt med cyklister som inte ser sig för ��
    Det verkar vara en del folk i renoveringstagen hos er. Ja vi går nog till slutet av det bättre vädret nu...hoppas att helgen blir bra iaf för vi har tänkt äta surströmming. Då vill man sitta ute ��
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cyklisterna har ökat i stan. De flesta kör våldsamt och fort. Det är full fart på arbeten runt oss. Håller tummarna för att ni kan äta surströmmingen ute och att det är varmt också.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  2. Här i Sköndal byggs det nya hus och det är så rörligt. De gräver upp gatorna och har sig. Trångt överallt. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att de bygger bostäder! Såg att det snart kommer ett stort köpcenter i närheten av Sköndal, eller så kanske det tillhör Sköndal.
      Ha en fin fortsättning på semestern!
      Kramen

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...