12 augusti 2019

Hänt lite även idag!

Hejsan och god kväll!
Idag har det varit många olika besök inbokade i almanackan. Det var bara att stiga upp tidigt och fixa fika och frukost. Packa in min " Skotte " i bilen och åka dit jag köpt scootern. Provkörde några olika märken och bestämde mig för en något större variant med bättre fjädring, bättre stolsits och mer plats för benen. Hemleverans om några dagar. Köpte även bättre kryckor som har en stoppning vid armbågen och handtag. Lite dyra, men det är det värt att slippa nuvarande besvär.
Väl hemma efter några timmar, då kom arbetsterapeuten för att ställa in arbetsstolen som levererats. En fantastisk stol som är höj och sänkbar, kan tippa framåt och bakåt, allt med el. Jag har svårt att stå längre, blir trött i rygg och ben. Stolen underlättar otroligt mycket för mig👌 Jag har även fått installerat en del i sängen, så jag kan höja och sänka min huvuddel, toppen! 



4 kommentarer:

  1. Vad bra att alla dessa hjälpmedel finns. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Toppen att det finns hjälpmedel som underlättar dagens bestyr. När man inte behöver hjälpmedlen längre, bara att lämna tillbaka dem👌
    Ha en fin dag!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Så bra att du får lite hjälpmedel, det är kanonbra att man kan få det. Jag har också fått en del bra grejer.
    Ska du byta din moppe?
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra med hjälpmedel och roligt att de blivit modernare. Det tog många år innan sortimentet byttes ut. Jag har beställt en ny moppe, lite större än den jag köpte i våras. Nu blir det snart vinter och då behövs nog en som kan ta sig fram i snön👌
      Den nya kanske kommer om en vecka.
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...