1 augusti 2019

Ny månad, Augusti idag

Det var fullt upp igår med tvättstuga och handling, resterande av dagen blev det vila och gosa med 🐶Doris.
Idag är det ny månad igen, sommaren går alldeles för fort. När vi kommer till augusti då börjar mörkret inträda, så kändes det i går kväll.
Har haft besök av en arbetsterapeut idag. Vi har gått igenom vad som finns för hjälpmedel och vad jag behöver för att underlätta min vardag. Det fanns en del som kommer att underlätta för mig👌 Det är bara att acceptera att det kommer krämpor med åren,  och göra det bästa av situationen.
Doris och farfar har varit på långpromenad på över 2 timmar. Idag blev det runt Årstaviken med början vid Gullmarsplan. Det är så fin promenad och löparväg, skall testa med min  " skotte " någon dag framöver.
Vi hade fint besök idag på vår gård. På gräsmatta satt en liten Harpalt, helt orädd. Det finns många vildkaniner runt om i våra parker. En harpalt är nog första gången jag sett så här nära.

4 kommentarer:

  1. Gillar augustimörkret. Vi har två harar utanför jobbet (Rosenlund) och de är så fina. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt med djur inne i stan. Runt Rosenlund finns det många vildkaniner, även vid Katarina kyrka.
      Ha en fin kväll!
      Kramen

      Radera
  2. Det är bra att man kan få en del hjälpmedel som underlättar i vardagen.
    Har blivit mörkare här med och det märks på natten då vi annars haft ljust dygnet runt. Tycker det är trist när ljuset försvinner. Det var ingen dålig prommis som Doris fick:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker de är väldigt tillmötesgående med hjälpmedel. Är så tacksam för det. Håller med dig, kommer att sakna ljuset ett tag. Tur att gubben gillar att ta långpromenader, både för mig och för Doris.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...