26 augusti 2019

Högst upp i Tantolunden

Hejsan! 
Igår söndag tog vi en tur med Doris ner till Årstaviken., 23 grader och solsken.Vi gick över Rackarbacken som ligger högt över vattnet. Doris gillar just den backen, det finns många vildkaniner som springer runt där. 
När vi kom ner till promenadvägen utefter Årstaviken, så var det så mycket folk på alla bryggor, bänkar. Det var inte lätt att hitta någon badbrygga som Doris kunde hoppa ifrån. Till slut fick hon hoppa från en med badgäster på och där hundar får bada. Doris hoppade i och simmade en bit, sedan klättrar hon upp på badstegen till brygga och skakar pälsen. Det var många stora ögon när hon tog sig upp på stegen från vattnet😮 Och ungefär lika många ögon när hon skakade pälsen så de fick en liten dusch 😯
Vi tog av efter en stund och gick upp på höjden i Tantolunden. Det var länge sedan jag besökte den delen av Tanto. 
De som har sin stugor där uppe har inte sjöutsikt, men det finns ett mysigt lugn när man är där.
Det är så fint med alla växter, träd. De som bor här underhåller och sköter sina staket och hus. Det är så vackert och mysigt att bara gå här på höjden.

Staket så långt man kan se på bilden. Och allt lika
fint.


Idag måndag.
Doris och farfar har tagit en lång bad och morgonpromenad. Just nu är det en vilostund, innan
nästa promenad. Vi får minst 26 grader varmt efter lunch, det blir svettigt 😓 men en promenadrunda  skall det bli ändå😎
Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...