8 augusti 2019

Vasaloppet pĂ„ cykel🚮‍♀️

Idag Äker yngsta sonen och och hans frus bror upp till SÀlen för att cykla Vasaloppet. Det Àr samma strÀcka som man Äker pÄ skidor, 94 km. Nu Àr det utrustade specialcyklar som gÀller.
HĂ„ller tummarna för killarna👍 Det Ă€r en lĂ„ng. svettig strĂ€cka att cykla 😓 och vĂ€dret ser inte ut att bli det bĂ€sta☔đŸŒ©
IgĂ„r var det KrĂ€ftpremiĂ€r🩞 Jag gillar att traditionerna finns kvar, trots att krĂ€ftor kan köpas Ă„ret runt. SĂ„g ett inslag pĂ„ TV igĂ„r, dĂ€r alla som bodde nĂ€ra vattnet och hade en strandbit. sĂ€nkte sina burar 17.00 för att fĂ„nga sina 🩞 lika varje Ă„r👌
Ha en fin dag!



2 kommentarer:

  1. Verkar vara farligt att vara dÀr. Det var vÀl dÀr de hade harpest som sprids genom myggor. Ha det sÄ fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hörde och löste om harpesten i morse. Vad jag förstÄr sÄ var det i Mora som de upptÀckt harpesten. FÄr hoppas att ingen blivit biten, verkar som alla cyklat med korta cykelbyxor.
      Ha en fin kvÀll!
      Kramen

      Radera

Nu Ă€r jag hĂ€r igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat pĂ„ mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bĂ€ttre. Det var nĂ„gra mĂ„nader sedan jag skrev i bloggen.  Det kĂ€nns som j...