4 augusti 2019

Kroatien är poppis i sommar.

Hejsan alla  vänner och besökare!
Kroatien är poppis denna sommar. Fyra personer av familj har landat i Split denna sommar. Jag kan förstå att det är populär ställe.Jag och gubben var i Kroatien förra sommaren. så mysigt och vackert.

Idag är det en gråmulet igen, men det är bara att gilla läget. Skall ta mig en vända till Lidl, det finns flera bra varor i veckans blad. Deras flytande tvättmedel är toppen, många som använder medlet. Denna vecka är det 10:- billigare per flaska idag 29:90.
Nu börjar semester ta slut, märks på gatans parkeringsplatser😉 Nu är Doris tillbaka på sitt landställe och har det mysigt, badar hur mycket hon vill. Hon tar simturer med matte eller barnbarnen. De vuxna använder våtdräkt och Doris använder flytväst, något hon verkligen gillar👌 Bra motion för alla!
Dottern, mågen och Morris har haft båtsemester. Något som lilla Morris gillar. 
Här ligger han, tar en tupplur och vaktar båten😍
Denna vecka är han med 2 barnbarn. Matte och husse har åkt till Kroatien då det inte
skulle bli något vidare båtväder den kommande veckan.

Nu vill solen komma fram, skall passa på att ta mig en tur nu!
Ha en fin dag!


4 kommentarer:

  1. Det är så fint i Kroatien. Det var ett tag sedan jag var där. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske en tripp senare i livet. När du slutat jobba.
      Ha det så fint.
      Kramen

      Radera
  2. Vad härligt för Morris som kan ligga o vakta i båten.
    Ja nu börjar semestrarna ta slut för folk o här började sambon jobba idag. Nu får man återgå till det gamla vanliga.
    Har en del att komma ikapp med. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dotterns familj hade tur att deras lilla Morris älskar att vara på sjön👌 Hela familjen är båtmänniskor. Ibland är det skönt att det blir vardag igen och rutinerna får komma tillbaka!
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...