6 augusti 2020

Fria valet till VC

Nu väntar jag på värmen som skall komma i helgen. Är det Spanien, Frankrike värmen som kommer? Det hoppas jag verkligen inte, men 25 grader så där tycker jag blir lagom😉
Idag är det dags för Mr R att göra ett besök hos tandläkaren
===============
Sjukvården vet jag inte hur de tänkt skall fungera framöver. Det uppmanas att vi skall kontakta vården om behov finns. Efter min senast sjukhusvistelse skickades uppgifter till min VC att de skall fortsätta följa upp mig. En distriktssköterska från min VC ringde upp mig och meddelade att de fått en remiss från sjh. Skulle meddela min husläkare, efter det har jag inte hört något. Ringde VC idag och fick veta att min husläkare hade semester till slutet av augusti. Berättade varför jag ringde och frågade ifall en distriktssköterska kunde komma hem och ta de prover som behövdes följas upp, enligt journalen. Blev lite tyst i luren. Kan ni det, frågade jag igen. Ja, vad bor du? Berättade vilken gata, fick till svar att det var utanför deras område😯Kanske bättre och vänta till dr återkommer i tjänst och ringer dig.
Konstigt, man får lista sig på vilken VC man vill, men har inte samma rättigheter. Det är inget man talat om när fritt val infördes. Om det är fritt val, då gäller lika för alla! Eller????

2 kommentarer:

  1. Ja det lät knepigt att dom inte kommer o ta prover...reglerna borde gälla alla. Menar dom att du bor för långt bort då? Det är ju inget man vet om...
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar så konstigt alltsammans. När vi listade oss på denna VC såg de adressen och godkände. Vi följde behandlande läkare som bytte VC. Men idag så är det tydligen andra regler som gäller. Vi överväger att byta tillbaka där vi var tidigare, där gällde vår adress👏
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...