2 augusti 2020

Nedskräpning!

Vilken stökig fredagsnatt det måste ha varit på vissa gator hör på Söder. Från Götgatan fram till  Systemet, ICA på Folkungagatan och även från hörnan Folkungagatan, Götgata fram till Åsögatan. Låg det trasiga flaskor, sopor och omkull slängda elcyklar. En del cyklar hade de haft sönder, det låg lösa delar utspridda på trottoarerna. Det är farligt för synskadade och personer med handikapp som kan snubbla och göra bli allvarligt skadad. Det börjar bli fler och fler olika elcyklar, de jag såg igår var mest svarta och verkade lite kraftigare än de röda alt. gröna.
Jag såg för någon tid sedan hur de som äger cyklarna  ställer cyklarna. De kör runt och ställer ut dem på  på trottoarerna,där de står och blinkar. Det vore bättre om de ställde sina cyklar på givna platser och vill man låna så hämtas cykeln där.
Sedan skall det finnas återlämningsplatser där firmorna hämtar sina cyklar.
Under sommarmånaderna så finns det många uteserveringar på våra trottoarerna som gör att det kan bli trångt att ta sig fram..Med dessa slängda cyklar, blir det inte plats för gående.Undrar vem som är ansvarig ifall någon skadar sig allvarligt på trottoaren p g a ovanstående.

2 kommentarer:

  1. Det är så tråkigt att det ska skräpas ner så hemskt.
    Ja det förstår jag att det blir svårt att ta sig fram när man lämnar cyklarna så. Är det cyklar man får låna? Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är elcyklar på 2 hjul som man står på. De är inte gratis, betalas via mobilen för tid man använt den. De är bra att ta sig fram i stan med, bara synd att det missköts som det gör. Har du fått ditt Maja Talk? Är nyfiken innan jag beställer.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...