25 augusti 2020

Måndag och Tisdag

 

Nu är det några dagar sedan jag uppdaterade bloggen. Tiden och dagarna bara försvinner. En promenad  på ca 2 timmar försöker vi ta varje dag. Igår försökte vi passa in promenaden mellan regn och åskskurar. Första varningen uteblev och nästa skulle inträffa några timmar senare, så vi gav oss ut. Första stoppet på promenaden blev ett besök på Apoteket ❤ i Ringen. Efter det fortsatte vi vår planerade promenad. Vi hade planerat att gå Ringvägen fram till Rosenlundsgatan och stanna till på Lidl på  Magnus Ladulåsgatan och köpa kaffebönor i 1 kg påsar. Deras kaffe är både gott och till ett bra kg-pris. Det blir inte alltid som man planerar. Vi hade inte gått lång bit på Ringvägen förrän jag kände lite regnstänk. Vi fortsatte att gå och trodde det skulle gå över. Lagom till vi kom till Grindsgatan började det komma större droppar. Vi ändrade planen och svängde in på Grindsgatan mot Rosenlundsparken för att komma närmare hem. Då regnet inte verkade öka, bestämde vi oss för att fortsätta till Magnus Ladulåsgatan och Lidl. 

Det tog inte lång tid innan regnet ökade, jag och Skotten blev lite blöta även Mr R som gick en bit bakom oss. Jag  kom på att jag hade tunna regnkappor med i en väska som sitter på Skotten. Vi tog oss till ett fika med bra yttertak och bytte om. När vi precis var klara så sprack det upp och en härlig sol tittade fram👌

Både Mr R och jag tyckte det var skönt med regnet som kommit och fortsatte till Lidl och handlade vårt kaffe och lite annat.

 Idag är det betydligt svalare men inget regn utan solsken. Kommer bli en fixardag, finns lite att göras som id alla månadsslut. Lite näthandling kanske det också blir.

4 kommentarer:

  1. Vad bra ni fick gjort det ni hade tänkt. Det var lite omväxlande väder ��
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt skönt med lite regn efter denna värme och torka
      Idag har si solsken.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  2. Fin dag ändå, fika med tak, vilken tur ,-) Låter mysigt och att vara ute 2 timmar är ju bra.

    Är ni ute o handlar som vanligt nu?
    Fina områden ni är ute i ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mysigt med lite regn på promenaden. Söder har så fina områden att titta på.
      Vi handlar själva nu och håller avståndet och använder munskydd. Jag klarar inte av att inte få besöka affären och se varorna jag handlar. Vi behöver inte gå den värsta tiden på dagen och inte varje dag.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...