18 augusti 2020

Verkar bli en lång väntan!

 

 Hejsan i sommarvärmen!

Jag tror ingen klagar på värmen som är tillbaka varje morgon👌 Visst är det jobbigt när temperaturen kommer upp runt +30 strecket. Då brukar jag hålla mig inomhus. Förmiddag och sen eftermiddag tycker jag går bra.

Idag skall jag ut med Skotten, har ett bankärende som jag måste göra. Det är jobbigt idag att det knappt  finns några kontor kvar, allt är digitalt. Trots bank id  måste man besöka bankkontoret för att få en kod så man kan göra olika transaktioner. Kontanter är något jag knappt använder idag, därför är det viktigt att allt digitalt fungerar.

Jag väntar på min fåtölj som är beställd från Tyskland. Det verka svårt att få ett leveransdatum, tråkigt. Det är covid-19 som gör att de inte kan lämna något datum. Tycker det verka som de använder covid till allt idag. Det har gått flera veckor sedan de sa att de börjat tillverka min stol så det skall väl inte vara svårt att lämna ett ungefärligt leveransdatum.Leveranstiden var 6- 8 veckor innan covid. Den är långt över denna tid nu, bara att hoppas den dyker upp snart!

 

2 kommentarer:

  1. Hoppas din fåtfölj kommer snabbt nu! Trodde du hade fått den.
    Varmt är det, lite väl...men man får komma ihåg regn o rusk som väntas inom någon månad. Ja det finns ärenden som kräver att man tar sig ut, glad för att du har skotten ,-))
    HA det jättefint sTOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bakärenden är ett ärende som måste fixas. Finns nästan inga bankkontor kvar, allt skall fixa digitalt så då krävs det att allt fungerar. Det är jobbigt att det drar ut på tiden med fåtöljen. Skotten underlättar att förflytta sig i stan.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...