21 augusti 2020

Stor rensning igår

 Trots gårdagens fina väder hade vi en röjningsdag jag och Mr R. Först var det tvättstugan och allt efterarbete som det för med sig.  När det var klart blev det en lite sen lunch. Sedan satte vi igång och röjde i skåpen där jag förvarat sladdar, CD nya skivor och lite övrigt som tillhör datorer. Det var inte lite jag samlat på mig under tiden jag gjorde filmer. Idag finns det snabbare vägar att göra det på. Sedan blev det en rensning av böcker. Vårt bibliotek som vi har i föreningen fick påfyllning med massor böcker. Bra att dela med sig, de finns många i vår föreningen som lånar böcker trots det finns böcker på nätet att lyssna på. Jag föredrar idag att lyssna på mina böcker. Det är jobbigt att ligga med en tungbok i sängen. Dagtid har jag inte tid att sitta och läsa, då är lyssna lika bra som i sängen👌

När jag gick igenom det som skulle kastas igår fann jag detta som är från Skansen och priset stod kvar på baksidan 1,95:- men tyvärr inget årtal. Jag tror att den kommer ifrån 40-50 talet. med tanke på papper och bilder.

En saga i bild.


Är det någon som vet om denna saga finns kvar att köpa på Skansen?


2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att få röjt! Har också fixat en massa nu på semestern. Vilken söt björnbok. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att covid-19 tagit mycket tid från annat i vardagen. Det hände så fort att allt annat fick stå tillbaka. Det blev helt andra rutiner hemma.
      Björnsagan är så söt. Roligt att ha kvar.
      Ha en fin dag!
      Kramen

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...