28 augusti 2020

Helg igen!

Rain Graphics  

Idag skall det komma några regnskurar. säkert många som blir glada och ger sig ut i skogen och plockar svamp i helgen. Det är ju ett toppenår för svampälskare. Jag har svårt att gå i skogen så för mig blir det att köpa mina Kantareller😉

Jag skall plocka av de mogna tomaterna på minaplantor. De skall klippas ner i klasar, då håller de sig bättre. Såg hur de gjorde i Italien just med denna sortens tomater. Där band de ihop klasarna och hängde dem på väggen, och plockade därifrån vad som behövdes/gång.

 

Har även installerat förlängning på mitt virusprogram idag, så nu fungerar det ett år till.


2 kommentarer:

  1. Det visste jag inte att man kan klippa tomaterna så.
    Ja det har nog varit bra svampår för dom som plockar.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tomaterna håller sig bättre ifall kvistarna får vara kvar. Italienarna de binder ihop klasarna och sätter på väggen, plocka av bara de som skall användas vid mattillfället.
      Min svamp köper jag och fryser in.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...