26 augusti 2020

Lill lördag idag!

Idag är det lill lördag. Onsdagar förr kallades lill lördag. Drängar och pigor fick en ledig kväll för dans på logen.


Hemma hos mig har vi onsdag till tvättdag utom denna veckan, då blir det i morgon istället. Kanske några till då Mr R har aktiviteter inbokade på onsdagar några veckor framöver fr o m idag. 

Nu har vi fått det lite svalare väder, passar mig alldeles utmärkt. Nu känns vinden nattetid när fönstret är öppet, fläktarna får inta sina platser i förrådet till nästa värmebölja. Idag kom det brev från Post nord att försändelse finns att hämta hos vårt postombud. Vi har inte beställt några varor som skall hämtas. Tidigare har det kommit via mail att man måste betala in en avgift för att få sitt paket. Det var bluff mail som skickats ut. Mr R skall gå till ombudet och kolla vad det är för försändelse. Vi väntar inga varor, har inte gjort några beställningar. Spännande att höra vad Mr R fick fram ang. försändelsen innan den skickades tillbaka till avsändaren. Jag får vänta till senare i em. 



2 kommentarer:

  1. eller så har du fått mitt paket som jag väntar på ,-)
    Det känns svalare lite höstkänsla får jag, fast jag försöker tänka bort den ,-) Men det har varit varmt, lite för varmt!
    Lill lördag har jag aldrig hört, men det låter fint.
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Det fanns en lite flaska i paketet som skall vara till min Skoter.Inte lätt att veta om de inte skriver vad det innehåller eller vem som skickat paketet. Den här luften som är nu, gillar jag. Det är fortfarande varmt men med högre luft. Lill lördag användes mycket i Skåne när jag växte upp.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...