1 augusti 2020

Mysig lördagspromenad

Rosenlundsparkens nya lekpark. Nytt gräs, nya träd planterade.Staketet har inte tagits bort ännu, men det finns en ingång till lekparken öppen. Gräs och träd skall väl få chansen att rota sig ordentligt innan alla trampar runt.

Mr R och jag fortsatte vår promenad utefter Svedenborgsgatan fram till Södra station.Det finns nästa jämt ett stånd där de säljer Jordgubbar och andra bär.Vi handlade 2 askar Jordgubbar från Skåne, 2 st Hallon 2 st Svenska Blåbär och1 kartong Körsbär samt 1 kg Kantareller. Och en burk Hjortronsylt.
Vi  tog en vända hem med det vi handlat, för att sedan ut och handla mat mm.Det blev stopp för Mr R på vägen till mataffären. Han såg lite snygga skjortor i en affär.Jag stannade utanför och tog några bilder på trafiken.Götgatan, nästan inga bilaroch lite med folk ute.

Åsögatan lika tomt som Götgatan. Det märks att det är semestertid och en varm baddag.Promenaden fortsätt till Medborgarplatsen. Det brukar vara mycket folk i rörelse på platsen, men inte idag. Här säljs Grekiska maträtter. Jag har varit nyfiken och smaka länge. idag blev det av. Smakade väldigt bra. Det jag hört om maten, stämde!
Här kan man sitta och äta sin mat eller en glass. Konstgräs som sedan blir konstis vintertid.

Nu vandrar vi vidare till mataffären och sedan hem👌
Marmor

4 kommentarer:

  1. Tack för rundturen på Södermalm. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli så fint när allt arbete är klart i parken. Det jag inte gillar är de nya husen de byggt nedanför Tideliusgatan.
      Ha det så fint!
      Kramen

      Radera
  2. Så härligt det är att få se Stockholm �� ser mysigt ut.
    Börjar alltid sakna storstaden när jag ser dina bilder. Gott med bär.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stockholm är så vackert denna årstiden. När jag kommer till Gamla stan skall jag ta några bilder så du får titta på.
      Det finns mycket bär i år. De svenska Blåbären
      jag köpte, var tyvärr lite sura. Men de är väl nyttiga ända😉
      Ha en fin dag!
      Kram ❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...