17 oktober 2019

Tandkräm som putsmedel.Tips!

När det är svårt att få ut mer ur tandkrämstuben, kasta den inte. Klipp upp tuben, använde en vanlig tandborste och fiska upp tandkräm från tuben. Det brukar finnas en hel del kvar. Borsta hela smycket med tandborste och tandkräm och borsta runt ett tag. Låt sitta en stund, spola av med vatten. Borsta samtidigt som tandborsten så tandkrämen borstas bort. 

Idag har jag använt tipset och gjort rent mitt silversmyckes som blev så fint.

 Efter
 Efter
 Före
 Före

2 kommentarer:

  1. Tänk att det funkar med tandkräm, bra tips.
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fungerar så bra. Det finns mycket tandkräm kvar i tuberna. Förr tycker jag att det gick att få ut mer ur tandkrämstuberna. Sedan plasten kom är det svårare att få ut krämen. Då är det bra att klippa av hälften av tuben och använda till annat, som t ex i inlägget.
      Ha en fin lördag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...