15 oktober 2019

Tisdagsblandning

Hejsan!
Blev en härlig sovmorgon, händer inte så ofta, men ibland kommer det en👏 Gubben hade fixat morgonfikat, bara sätta sig till bords och greppa mobilen och skicka ett SMS till yngsta sonen som fyller år idag.
Grattis! Hoppas du får en fin dag🍾
 
Idag har vi städdag från golv till tak. Skönt att allt blir klart på en och samma dag👌 Ingen promenad för mig och Skotten idag. Regnet har svårt att hitta en annan väg än över Åsön. Fast jag bott i Stockholm många år, så var det inte länge sedan jag fick veta att jag bor på en ö. Under medeltiden växte Stockholm utanför ön Stadsholmen. Det äldsta kända namnet för Södermalm är Åsön och hänger ihop med den rullstensås som sträcker sig tvärs över Södermalm..

3 kommentarer:

  1. Härligt att det blev en sovmorgon ☺
    Så skönt med en sån rejäl städning. Är det städfirman som gör den?
    Visste inte heller att Södermalm hetat så ☺
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
  2. Så skönt med en sovmorgon, pigg hela dagen 👌 Vi har städning varannan vecka, då städas hela bostaden. Så skönt att det finns Rut att använda. Nu har vi lärt oss vad Åsön finns 👌
    Ha en gin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev lite fel. Inte gin utan fin😂
      Kram❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...