13 oktober 2019

Vad är detta för påhitt? Mycket text.

Hejsan och godmorgon!
Når gubben kom hem från affären i fredags hade han köpt 4 stycken Mandelbullar som är våra favoriter. De är bakade hos Bröd & Salt.Vi har köpt dessa bullar många gånger på ICA Folkungagatan. Det är hela mandlar, hela hasselnötter, mandelmassa och mycket annat gott i bullarna. Det blev några fler mandelbullar denna helg, vi väntade besök.
När jag tog fram bullarna ur påsen, såg jag att de var inplastade med prislapp. Det stod vikt, packdag och sista förbrukningsdag😮 Vad är detta? Har aldrig hänt tidigare, då man plockar dem ur ett brödfack med dörrar. 
Mandelbullarna kändes mjuka och näst intill lite svampiga. Den fina krispiga ytan som bullarna alltid haft, kändes mjuk, inte bra.
Mandelbullen inplastad.
Prislapp med packdag, sista förbrukningsdag, vikt och pris och några kronor
dyrare än vanligt

Har letat på nätet om Mandelbullen och hittade Bröd & Salt. Det finns många fikaställen i stan och bagerier, bl a ett på Rosenlundsgatan som är kedjans tolfte butik. När jag tittade på deras bilder stod det vikt 120 g/mandelbulle. Tyckte det stämde mer in på de jag köpt tidigare. Vikt 250 g som det står på bullarna gubbarna köpte, reagerade jag på. 
Fortsatte idag och leta på nätet och hittade detta. Mandelbulle från Bröd & Salt 250 g. Matspar.se och stod att de är 30% billigare😮
Hur har dessa inpackade bullar hamnat i ICA-butiken Folkungagatan ????
Inga mer Mandelbullar bullar från ICA efter detta.

 

2 kommentarer:

  1. Ja det där verkade knepigt då det aldrig varit så tidigare.
    Du får se om det fortsätter säljas på det viset.
    Men väldigt konstigt måste jag säga att det ligger så när man plockar dom ur fack.
    Ha en fin dag trots dålig bulle❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt med dessa bullar, dom t o m har fått bäst före datum. Jag skall ta upp det med affären när jag skall handla i veckan. Gubben köpte en Toscakaka idag som plåster på såret👌
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...