8 oktober 2019

Tekniken kan ta många timmar av dagen

Gårdagen gick åt att försöka få ordning på TV-apparaterna. Vi har Comhems utbud och fått störningar på HD kanalerna, Det började med TV-n i vardagsrummet i somras. En av kanalerna som gubben ville se., blev bild sedan störningar. De fixade till det och då fungerade det. För en vecka sedan började den andra TV-n få störningar. Trodde det var övergående, men det fortsatte. Samtidig började den i vardagsrummet också få störningar.. Kände att du var det dags att ringa och felanmäla till Comhem.
 32 samtal före i kön☹ kom fram efter en lång väntan. Då hörde jag bara en röst som så hallå några gången och la på luren. Fick ringa upp igen, 30 i kön😓Denna gång var det en person som svarade på andra sidan. Tyvärr fick jag inget bra intryck av personen. Efter ett tag så erbjöd han mig en ny modul gratis, om jag betalade porto+frakt.
 Det är inget fel på modulen, svarade jag, utan det är signalfel. När vi hade diskuterat en stund och inte var överens, sa han åt mig att ringa företaget som tillverkat TV-n och be dem om hjälp.
 Visade det sig att det inte var fel på TV-n fick jag återkomma till Comhem. Det var inget fel på TV-n. företaget kollade fjärrstyrning.  För att vara på den säkra sidan, gjordes en TV-återställning. Detta innebar att jag tappade den kalibrering jag kostat på när jag köpte TV-n.
Jag ringde upp Comhem igen, 32 i kö😓 När jag äntligen kom fram  fick jag tala med en annan person som var kunnig. Talade om att jag varit i kontakt med TV tillverkaren och inga fel hittades på apparaten. Som alltid frågas det efter en massa nummer på apparaterna. Tur att jag frågade tillverkaren vad jag hitta dessa uppgifter i TV-n.
 Det tog ingen lång tid efter samtalet avslutats förrän det ringde på min mobil. Jag var helt slut efter många timmar i telefon, så gubben fick svara. Det var Comhem som ringde och ville ha nya uppgifter. Sedan kom det två SMS att jag skulle ringa upp. Jag ringde upp, kö igen!!! Inte klokt med dessa långa kötider👎 Jag kunde inte svara direkt på deras frågor, utan frågade om det fanns ett annat tel.nr. som jag kunde ringa upp på så jag slapp sitta i kö. Nej det fanns inget. Då får du ringa upp mig om 30 minuter, så skall jag fixa fram uppgifterna. OK. Efter 10 minuter ringde personen upp, tur jag hade fått fram uppgifterna. Nu är det bara vänta och hoppas det åtgärdas fort.
Det blev en dag på mindre än 500 kcal☹

2 kommentarer:

  1. Men usch vilket strul ☹du hann inte ens äta.
    Det är så jobbigt med dessa telefonköer. Man kan få sitta i flera timmar så man blir helt slut.
    Sen att dom säger att man ska ringa om o om igen....
    Sådär hade jag när jag försökte komma fram till strömsholm. .helt galet.
    Nåväl hoppas det löser sig. Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får börja ställa krav som kund att de skall ringa upp och inte vi som skall sitta i kö, varje gång. De flesta personer har mobiler idag och det blir dyra samtal för kunden. Sedan blir det en ny person när man ringer upp igen, de har ju en kundservice. Då måste ärendet dras på nytt👎 Tänker ofta på hur de äldre klara sig i samhället idag med all teknik. Allt är nytt för många, kanske aldrig använt dator, mobil eller platta och måste svara på alla frågor som ställs om de skall få den hjälp de behöver.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...