13 maj 2020

Det är som det är och det blir som det blir!



Just nu känns det svårt att blicka framåt☹ Undrar hur många som känner lika som mig. Inte nog med isoleringen, våren är snart över detta år. Snö i mitten av Maj har jag inte upplevt tidigare i Stockholm😯. Men i Härjedalen har jag varit med om att det kommit 10 cm snö den 6 juli 1964 alt 65. Snön kom första semesternatten. Alla butiker hade ringat datumet i sina  kalendrar, tolkade jag som inte vanligt med snö denna månad.
Idag är det tvättdag. Gubben har blivit en "hejare" på att tvätta, det går att lära även de äldre😉
Igår beställde jag ett svalt sommartäcke från Hemtex via deras webbutik med.hämtning i deras butik på Götgatan. Redan på kvällen kom ett SMS att täcket fanns att hämta👌 Ibland går det snabbt, hämtas idag.

5 kommentarer:

  1. Håller med dig, det är som det är och inget kan vi göra åt det. Men hur 17 bär du dig åt för att lära maken nya grejor. Det finns inte en chans att min gubbe skulle ens en gång kunna sätta på en tvättmaskin ha..ha..ha. Det finns de som kan slingra sig ur det mesta. Ha de gott Kram

    SvaraRadera
  2. Ja ibland går det fort att beställa, vi har fått dagen efter några gånger ,-)
    Vi träffar ju inte barn och barnbarn så att vi kan träffa mamma, trodde inte vi fick, men det fick vi ,-))
    Förstår att det är påfrestande för er, ni har gjort en så stor uppoffring. Så det är inte klokt.
    Men nu är det mitten av Maj och jag förstår ni längtar efter släkten. Vi längtar efter barn och barnbarn, men just nu behöver mamma se oss mest.
    Snö i Maj har jag varit med om några gånger, en gång snöade det hela dagen 18:de maj i Uppsala ,-) Det enda positiva var att snön skulle försvinna fort ,-)))
    Ha det jättefint STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Jo det är svårt att blicka framåt nu. Känns faktiskt dystert ska jag erkänna. Inget blir som man brukar ha det.
    Det var snabbt med leveransen från hemtex .
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns ibland som om hela samhället har stannat av. Tidigare fanns det saker man kunde göra när det kändes långsamt. Idag finns det inte kvar. Ingen vet om det finns 50 personer redan dit man ev. tänker gå. Nu vet vi i alla fall att 1-2 timmar från hemmet får man ta sig med bil☹ Det känns som ett skämt. Det innebär att någon semester kan man inte planera inför sommaren👎 Jag blev förvånad att beställningen på täcket gick så fort.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  4. Det tog några gånger innan gubben blev självgående. Vi började med fin, vittvätt. Färdiga tvättmedelskuddar. Idag tvättar han med flytande och sköljmedel där tvätten behöver det. Lakanen lämnar vi bort för tvätt o mangling, tv. Det är bara att inte ge upp, de kan mer än de tror 👌
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...