27 maj 2020

Tisdag och Onsdag

Igår tisdag blev det en långtur i stan. Promenaden började på Södermalm och gick till Kungsholmen.
Genom gamla stan mot Stadshuset och vidare till Flemminggatan
Vi passerade bl a Polisparken. Som ni ser är det flera som sitter och solar, njuter av det fina vädret. Plus 22 grader
Många som cyklar till jobbet
Grönt och lummigt
Det blev en promenad och ett affärsbesök som tillsammans tog över 4 timmar. Hemvägen blev i värsta rusningstid. Det var massor av cyklister överallt. Fort åker de😓och de flesta känner inte till trafikreglerna. En cyklist och jag höll på att krocka. Tur att jag var vaken och kunde styra undan. Slussen skall man undvika nu, svårt att ta sig fram, alla skall hållas i gångfåror. Kände mig helt slut när jag kom hem
Idag onsdag har det varit tvättdag. Passade bra fanns lite annat hemma som behövde sin tid.
Lite sol, men inte lika varmt som i går. Just nu så regnar det och bara + 12 grader.
Ikväll blir det TV kväll, skönt det också ibland.

4 kommentarer:

  1. lir så förvånad var säker på att jag kommenterat det här inlägget , troligtvis missade jag.
    Ja vilken värme helt plötsligt ,-)
    Härliga bilder, så lummigt, underbart är det!
    Bäst att passa på att njuta, cykla är kul.
    Likadant här..man får hoppa undan för cyklisterna! Inte kul.
    Ja mycket TV eller jag tittar mycket på datorn, andra vanor nu.
    Ha det jättefint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Vilken värme som kom, helt underbart. Jag cyklar inte utan kör min skoter när vi är ute. Jag följer en del deckarserier och Glamour som jag tror du också följer.De har tydligen tagit paus nu,eller?
    Ha en fin dag!
    Kram♥️

    SvaraRadera
  3. Ja cyklister får man allt passa sig för....många verkar inte se sig för alls.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så otäckt med alla cyklister som inte förstår att de är trafikanter👎 På våran tur som blev 1 mil t o r, var det bara 3 cyklister som stannade vid övergångsstället.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...