30 maj 2020

Flytande tvålen Maja

Maja flytande tvål.
 Jag hade tur när jag hittar den flytande tvålen när jag skickar efter mina fasta tvålar.
Doften på Maja tvålar går inte att beskriva men har en underbar doft.  Förr fanns den att köpa i de flesta affärer.  Efter 60-talet försvann tvålen i affärerna, och jag glömde bort den. För några månader sedan skrev jag på FB om Maja tvålen. Fick många svar och tips om var det gick beställa Maja tvål på nätet. Många lägger de små tvålarna i linneskåpet för doftens skull.
Igår träffade vi en av sönerna på lunch och  fika. Det var mysigt då jag inte träffat sonen live sedan januari. Dottern besökte vi för ett tag sedan. då hon fixat lunch utomhus. När andra son blivit bättre efter sin knä op, skall vi ta en lunch tillsammans utomhus. Igår tittade jag på Let´s dance finalen. Bägge paren var duktiga och fick höga poäng. Mitt favoritpar John Lundvik och Linn Hegdal tog hem segern.
Skapligt väder idag +19 grader sol och lite blåst
Marmor

7 kommentarer:

  1. Den luktar mamma. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var många mammor som luktade lika. Tvålen var tydligen väldigt poppis förr också.
      Ha det så fint!
      Kramar

      Radera
  2. Intressant tvål, blir nyfiken får skicka efter och se om jag känner igen doften ,-) Jag känner inte igen namnet!
    Lets Dance är kanonroligt, den här gången var det två jätteduktiga finalister ,-) Men som du höll vi min man och jag på John Lundvik och Linn Hegdal ,-)
    Jag hade inte tänkt ringa och rösta men när John fick en 9:a då ringde jag 5 ggr ,-)
    Kul att få träffa sonen ,-)
    Ha en fortsatt fin Pingsthelg!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer säkert att gilla doften och du kommer att känna igen den också. Rätt par fick den rosa skon👌
      Ha en trevlig fortsättning på Pingsthrlgen!
      Kram ♥️

      Radera
    2. Verkar inte som mitt svar till dig gått iväg. Gör ett nytt försök. Rätt par fick den röda skon! Det var underbart att få träffa sonen live. Tråkigt när det bara blir digitala kontakter.
      Ha en fin fortsättning på Pingshelgen!
      Kram❤

      Radera
  3. Skulle kanske beställa några sådana. Gillar designen och färgen på dem. Härligt att få träffa ungdomarna nu när det går att sitta utomhus. Ha det så fint Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också designen och färgen. Den här haft samma utseende då länge jag kan minnas. Det var så mysigt att få träffa sonen live och inte bara digitalt. Saknade kramen☹ men bara att följa reglerna.
      Ha en fin fortsättning på helgen!
      Kram

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...