29 maj 2020

En fikaträff utomhus☕

Äntligen skall jag och gubben träffa ena sonen idag, träffen blir en lunch utomhus.  Vi har inte träffats sedan covid-19 kom till Stockholm. Det har varit enbart digitala kontakter dessa månader. Dottern har vi träffat utomhus en gång och även andra sonen. Vi har haft några troliga covid-19 inom familjen. Det är inte lätt att veta om det varit det eller en vanlig förkylning, då alla tydligen får det olika.  Idag finns det ingen symtom kvar inom familjen🙏
Gårdagen engagerade jag mig i att installera TV-n som jag köpt. Modul, kort kom med posten igår.
Jag brukar inte ha svårt att fixa TV, dator mm, men gårdagens jobb tog timmar. Tur att vi har samma märken på våra TV-apparater och alla har moduler inte boxar.
Den modul som kom till nya TV- var tydligen inte kompatibel med den nya TV. Jag flyttade runt moduler och kort och till slut fungerade det. Har aldrig tänkt på att upplysa storleken på TV-n när jag beställer moduler. Men såg igår att den jag fått var till max 50 tum. Den jag köpte är på 65 tum. Hade tur att det fixade sig, när jag flyttat runt och testat. Den som satt i köket hade en modul som den nya godkände, så jag kunde börja installationen. När allt var klart kom ett nytt meddelande, som tydligen är rätt vanligt. Jag kollade med Samsungs support och fick ett tips som brukar fungera. Är tydligen något meddelande som kan komma ibland. Efter tipset så fungerade allt👏
Blev en mysig storbilds kväll framför TV!

4 kommentarer:

  1. Men så kul, härligt, det är lång tid det.
    Jag tycker du är så duktig, jag och min man förstår knappt hälften, jättekrångligt när något ska göras!
    Du får komma hit ,-)))
    Härligt med storbildskväll ,-))
    Ha det jättefint STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog tid,för jag hade fått fel modul hemskickad. Nu fungerar det jättebra på nya Tv-n. Skall byta den felaktiga modulen, som jag har i en annan TV. Du får gärna fråga ifall ni får något problem. Min mailadress finns på bloggen. Kontakta Marmor, där kan du skriva.
      Ha en fin dag!
      Kram♥️

      Radera
  2. Där fick du en hel del jobb med teven...sånt begriper jag mig inte på. Vad skönt att du kan :)
    Det är bra att man kan träffas utomhus o hålla avstånd.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en del pyssel, men nu fungerar det bra!Underbart att få träffa sonen live. Blir lite mycket digitalt just nu fast man bor rätt nära.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...