5 maj 2020

Näthandlingsdag

Hejsan!
Idag har det varit näthandling men inte mat utan Maja tvålar. Flytande, fasta och dusch gel
från LYKo
Då både gubben och jag tillhör riskgrupperna som det talas så mycket om, har jag även beställt en
puls och syremätare. Läst om det igår att man kan känna sig frisk men ändå vara sjuk i covid-19. Det finns personer som har svårt att syresätta sitt blod. Symtomen kan vara trötthet, orkeslöshet mm. Nu har jag aldrig haft något fel på min syresättning, utan alltid legat högt i värde. Däremot är jag väldigt trött mellan varven, och tillhör ju en riskgrupp. Jag hade tur som hittade en mätare Beurer PO30 på nätet  Enligt artikeln skulle det vara slutsålt på alla syremätare. Kollade nu och där jag hittade min är det nu också slut.
Har även hittat och köpt ansiktsmasker (munskydd) på nätet som är godkända. Har letat på olika Apotek och får alltid samma svar: Slut, vet ej när de kommer in igen.

Marmor

4 kommentarer:

  1. Ja du, lika bra att vara förberedd. Har också beställt masker eftersom gubben ofta skjutsar dottern till jobbet måste hon ha något för mun o näsa i bilen. Vår bästa vän ligger nu på sjukhus med syrgas i Covid-19. Han blev smittad på sjukhuset efter en lindrigare hjärtinfarkt. Så några dagar efter hemkomsten fick han feber som efter en vecka gjorde han fick svårt att andas. Så grymt otäckt är det. Var rädda om er Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tråkigt att er bästa vän blev sjuk efter sin sjukhusvistelse. Det är inte konstigt att sjukhusen undrar var alla patienter tagit vägen. Ingen vågar sig till sjh i dag. Känns lite konstigt att det finns ett sådant motstånd mot masker här i landet. Om några dagar kan det komma ett besked ja eller nej. Är lite sent påtänkt, då det inte finns att köpa munskydd på våra Apotek.
      Vi försöker vara rädda om oss, så mycket det går.
      Kram

      Radera
  2. Vad härligt du laddat upp med maja tvål. Så den finns även i flytande?
    Ja vi får se hur det blir med munskydd. Bra att du köpt en syremätare. Så du kan hålla lite koll.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har jag laddat upp med Maja tvål😉 Fina flaskor på den flytande tvålen. Munskydden kommer ikväll, jag kommer att använda när jag är ute. Tar även bort pollen som jag är känslig mot.
      Syremätaren är bra! Har kollat ligger bra till👌
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...