20 februari 2019

Datorn har fått en uppfräschning.

Idag hände något underligt på datorn. Skärmen blev blå och det kom upp ett meddelande.
Ett problem har uppstått på den måste startas om.
 Först kommer fel information att samlas in och sedan utförs omstart automatiskt.
Efter ett tag kom meddelandet upp igen med lite mer text.
Mer information om det här problemet och möjliga åtgärder finns på 
http://www.windows.com/stopcode.
 Före meddelandet finns en QR-code, väldigt konstigt.
När jag hade testat att fixa till detta själv några gånger och det kom tillbaka, tog jag kontakt med Windows.
 De förstod inte vad felet var, utan jag fick ringa till en annan person via chatten.
Jag fick tipset att via deras hemsida göra en uppdatering av Windows 10. Förmodligen har det inte fungerat ordentligt med den automatiska uppdateringen.
Det tog lite tid, men nu verkar det fungera i alla fall. Om det återkommer får jag återkomma.

Om ni råkar ut för samma problem av någon uppdatering, använd gärna adressen till Windows.

Ha en fin kväll!

Marmor

2 kommentarer:

  1. Du är bara så duktig ska lägga det på minnet, jag fattar noll när sånt dyker upp, får panik.
    Jag avskyr när något med datorn krånglar!
    Ha det jättefint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan hända vissa saker vid uppdateringar om det finns några filer som är skadade. Då är det bra med en uppdatering av Windows 10. Spara adressen jag lagt ut, kanske du får användning av den någon gång.
      Ha en fin dag!
      Kramis❤❤❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...