24 februari 2019

Det går framåt med stormsteg

 
Om det fortsätter så här. tar det inte lång tid tills vi kan ha en mysig picknik, längtar redan!
Ser så mysigt ut ute, blir en promenad senare, just nu är det skidåkning på TV. Nu har vi + 8 och solsken. Så härligt att ljuset kommit, dagarna blir så mycket längre och trevligare.
Kan tänka mig att uteserveringarna på Medborgarplatsen redan är igång. De har stora gasolvärmare om det skulle behövas, en del har tältväggar. Jag får undersöka när jag kommer ut. Håller på lite med bloggen, försöker hitta rätt ibland färger och bakgrunder. Hoppas det inte är störande.
Märks att det är sportlov, betydligt lugnare i stan. Bara synd om alla barn som inte har tillgång till snö. Vi har det i alla fall lite bättre här inne i stan. Hammarbybacken där kan man åka skidor och pulka, trots snöbristen. 
 
 


6 kommentarer:

  1. Jättefint på din sida ,-)
    Ja att sitta ute och fika det är härligt, nästan 10 gr hos mamma så jag var mest inne ,-) men härligt,
    Uteserveringar är ju bara så underbart ,-)
    Kort vinter i år.
    Ha det jättefint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, men nu är det en ny variant😉 Jag tycker det är skönt att vintern inte blev lång och kall med mycket snö. Denna vintern är som det var när man bodde i Skåne😉
      En härlig dag är det mysigt med uteserveringar, fikat smakar bättre👌
      Ha en fin dag!
      Kramisar❤❤❤

      Radera
  2. Hoppas man kan se nåt på röntgen varför du har problem. Så det är sportlov hos er nu. Det är det nästa vecka här. Härligt att det blir ljusare ute. Inte så mörkt längre.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så konstigt med mitt ben. Hoppas att de kan se vad som orsakar muskelsmärtan, som bara kommer när jag trampar på benet. Sportlov utan snö, det var länge sedan, men skönt.
      Jag gillar att det blivit ljusare, piggare då👌
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  3. Hej i söder! ja nog har det varit en konstig vinter här i norr. Blåst som "tusan" i natt och fortsatt blåsigt samt att vi har +7 grader i solen och för en vecka sedan hade vi nästan -30 grader, så inte konstigt om förkylningar, med detta väderomslag. Till veckan har SMHI lovat snö och minusgrader, men roligt för barnen som har sportlov v.10, nog för vi har en massa snö, men just nu är det rena rama ishalka överallt. Vårt äldsta barnbarn kommer till oss, så det blir full rulle i huset:-) under sportlovsvecka. Ha det gott i söder. Kram Lappland och vovvarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Norrland!
      Verkar vara lite krångel att få iväg ett svar till dig. Gör ett nytt försök. Så trevligt att barnbarnet kommer till er på sportlovet. Då blir det väl lite skidåkning i Dundret. Här får jag njuta av vårvärmen, hoppas jag.
      Ha en fin dag!
      Kram från Söder

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...