10 februari 2019

Nyttigt med Kombucha

Hejsan och god förmiddag!
Underbart att se solen igen.
 Vädret bjuder även på + 5 grader😎  Regnade gjorde det nästan hela dagen igår. Nu är nästan all snö borta, även på gården. Igår hade vi besök av ett barnbarnet. Det är så mysigt när barnbarnen kommer och " hänger med oss " några timmar, det finns alltid mycket att prata om. Det kom även en påse  med nyttigheter som inhandlats på vägen hit. Jag har letat efter Kombucha i mataffärerna med inte hittat dem. Nu är jag så glad att jag har några flaskor i kylen och att barnbarnet tagit reda på var de finns i affären där jag handlar👌
Kombucha med Blåbär
   Kombucha original


Kombucha innehåller vitaminerna  B1, B6, och B12. Börjar dagen med ½ dl av Kombucha och 1 dl av
av min egen Shots som jag skrivit om i tidigare inlägg.

Ha en fin fortsättning på söndagen!

Marmor

2 kommentarer:

  1. Härligt med besök av barnbarnen ,-)))
    En dryck jag aldrig hört talas om ,-)
    Är säkert nyttigt.
    Har du slutat med rödbetsjuisen…...den kör jag med ,-)
    Men man kan väl dricka båda antar jag.
    Ha det jättefint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rödbetsjuicen gör jag uppehåll i just nu. Jag gör egen shot med spenat, apelsin, citron, bladselleri och kokosvatten, vetegräs. Kombucha fick jag höra talas om på julafton. Nu blir det 2 shots varje morgon😉👌
      Ha det så fint!
      Kramis❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...