6 februari 2019

Grön Shots och det nyttiga Vetegräset


Igår fixade jag grön Shots.
Idag började jag med 1 dl och blandad i 1 tsk vetegräspulver före frukosten.
.
 1 påse färsk babyspenat
 4 clementiner
1 apelsin,
 1 citron
 4 cm färsk ingefära
 ca 2 dl kokosvatten
====
Kokosvatten är en naturlig sportdryck med elektrolyter. Innehåller mineraler som kalium, magnesium och fosfor.
Fritt från fett och kolesterol!
Fritt från laktos, gluten och animalier
===============
Nästa sida: Vetegräs.



Vetegräspulver finns i mat, hälsokostaffärer. Skiljer i pris, så kolla via nätet.
När man är försurad i kroppen lagras syra i bindväven och i lederna och kroppen behöver ta bikarbonat från blodet och basisk kalk från skelettet, vilket orsakar urkalkning.
Om man har en långvarig obalans leder det till en försurad kropp som kan orsaka sjukdomar, som mag-tarmbesvär, försämrad matsmältning, hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes, gikt, gallsten, benskörhet, övervikt, astma, högt blodtryck, trötthet, muskelstelhet, leversjukdomar.
Man kan neutralisera sin sura kropp genom att äta mer basisk och även hjälpa kroppen på traven med sådant man vet är alkaliskt.
Vetegräs är en god källa protein och fibrer men innehåller också basiska mineraler som kalcium och kalcium som skapar bra PH-balans i kroppen. Vetegräs har en hög koncentration av klorofyll vilket hjälper till med produktionen av fler röda blodkroppar, som i sin tur ökar syreproduktionen i kroppen. Stödjer även immunförsvaret och renar kroppen från toxiner. Innehåller även selen och 8 essentionella aminosyror. Vi kan inte lagra essentiella aminosyror i kroppen, därför måste vi kontinuerligt få i oss vår dagliga dos via kosten.



2 kommentarer:

  1. Den måste jag testa. Tillsätter lite selleri också som jag tar varje dag. Ha de fint / Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du testar Shotsen. Jag skall ta med selleri i nästa sats.
      Ha det så fint/ Kerstin

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...